Moda si feminism: Dr. Inès Gaches-Sarraute si cautarea unui corset sanatos

Moda si feminism: Dr. Inès Gaches-Sarraute si cautarea unui corset sanatos

Portret al doctorului Inès Gaches-Sarraute intr-un articol care comenteaza cercetarea si practica unui corset modelator (printre altele), anii 1890.

dr ines gaches sarrauteInainte de a continua, va voi cere sa cititi aceasta postare avand in vedere urmatoarea declinare a responsabilitatii:

Nu citesc / vorbesc fluent franceza. Prin urmare, traducerile furnizate mai jos sunt oferite de Google Translate, ceea ce nu este perfect. Am Incercat sa verific traducerile prin mai multe dictionare pentru a ma asigura ca nu interpretez gresit intentia autorului, dar uneori lucrurile se pot pierde in traducere, motiv pentru care am furnizat franceza originala alaturi de traducerile in engleza Google.

le-corsetArhiva fotografica a Wikimedia din cartea „Le Corset” scrisa de Dr. Inès Gaches-Sarraute c. 1900 prezinta o mare varietate de forme ale corpului din perioada victoriana tarzie / inceputul perioadei eduardiene. Cartea contine ilustratii (imagini realizate manual) ale femeilor cu multe tipuri de siluete care probeaza corsetul „vechi” din secolul al XIX-lea si stilul „nou” de corset pe care il numim corset in forma de S sau plat, care trebuia sa previna evidentierea abdomenului si sa fie mai sanatos decat stilul mai vechi.

corset modelator in vechimePe masura ce parcurgeti fotografiile, observati toate femeile care sunt mai pline in partea inferioara a burtii care este cauzata de varsta, nasteri, afectiuni medicale, crestere in greutate, gravitatie si de purtarea corsetelor care imping in jos grasimea si organele din burta – efecte pe care Gaches-Sarraute a dorit sa le corecteze cu noul ei model de corset.

Aceasta carte revolutionara si controversata este una dintre cele mai cunoscute lucrari de literatura referitoare la corset de la Inceputul secolului al XX-lea.

(Cealalalta, intitulata si „Le Corset”, dar de un alt autor, contine radiografia infama a corsetului)

Este posibil sa fiti deja familiarizati cu unele dintre imaginile din carte, daca nu cu cartea in sine.

modele de corsete din vechime

anexa le corseteDr. Inès Gaches-Sarraute s-a opus vehement corsetului victorian din cauza problemelor de sanatate pe care le-a observat – cum ar fi hernii, coaste constranse, organe deplasate si muschi slabiti – la femeile care le purtau. La prima vedere, cartea poate parea categoric anti-corset si a adaugat mult urii / fricii moderne de acest accesoriu de imbracaminte. Cu toate acestea, autoarea afirma ca nu este anti-corset:

„Nu m-as fi putut gandi sa propun abolirea corsetului, de altfel am vazut ca are anumite intrebuintari; mi-am Indreptat eforturile spre eliminarea principalelor sale dezavantaje.”

Original francez: „Je ne pouvais songer à proposer la suppression du corset, nous avons vu d’ailleurs qu’il a son utilité; c’est vers la suppression de ses principaux inconvénients that j’ai dirigé mes efforts.”
De fapt, ea este pro-corset, dar numai daca imbracamintea a fost confectionata la standarde mai sanatoase. Scopul ei a fost unul destul de nobil: sa Imbunatateasca sanatatea generala a femeilor prin schimbarea a ceea ce a vazut ca fiind cauza principala a multor probleme de sanatate ale femeilor – corsete confectionate prost.

Astfel, ea a conceput un nou suport propriu:

Corset Gaches-Sarraute

Este foarte asemanator cu braul pe care il vedem mai tarziu de-a lungul secolului si pe care inca il purtam. In multe reclame, versiunea scurta, mai usoara, a corsetelor in S cele mai apropiate de designul original al lui Gaches-Sarraute se numesc „corsete centura”.

Acesta a fost menit sa sustina organele de jos, sa elibereze pieptul de comprimare si sa Incurajeze postura „adecvata”. Ea a crezut ca noul ei design de corset nu numai ca a ajutat organele femeilor, ci le-a imbunatatit frumusetea si sanatatea mintala. Acest design a devenit baza corsetului in S sau drept, care a luat lumea modei cu asalt in primul deceniu al secolului XX.

LeCorset Anexa

„Cu un corset abdominal care o sprijina si o relaxeaza, femeia are trasaturi mai putin trase, ochii mai putin incercanati, este mai vioaie, mai energica … Multe femei, bolnave fara ca motivul starii lor sa fie bine determinat, condamnate la o odihna aproape constanta, sunt acum viguroase, sanatoase, capabile sa mearga si fara a exagera, renasc la viata. Simpla schimbare a corsetului a produs astfel de rezultate? Da, pentru ca pana In prezent toate corsetele, confectionate fara reguli sau legi, au actionat in directia opusa indicatiilor naturale si au zadarnicit toate functiile fiziologice”.

Original francez: „Avec un corset abdominal qui la soutient et la repose, la femme a les traits moins tirés, les yeux moins cernés, elle est plus vivace, plus énergique … Bien des femmes, malades sans que la cause de leur état fût bien déterminée, condamnées à un repos presque constant, sont aujourd’hui vigoureuses, bien portantes, peuvent marcher et sans rien exagérer renaissent à la vie.Le simple changement de corset at-il pu donner de tels résultats? Oui, parce que jusqu’aujourd’hui tous les corsets, construits sans règles, ni lois, agissaient en sens invers des indications naturelles et contrariaient toutes les fonctions physiologiques. ”

Dupa cum stim acum, curba S nu a fost leacul pe care l-a sperat tot Gaches-Sarraute. A venit cu propriul set de probleme.

Desi partea inferioara a stomacului bombat, cauzat de stilul mai vechi de corset a fost considerat inestetic si nesanatos, avea avantajul de a permite viscerelor unele mijloace de expansiune. Corsetul frontal in S / drept a reusit Intr-adevar ca organele sa nu fie bomabe in jos, in schimb le-a apasat in sus, la fel ca sarcina. Partea frontala lunga si rigida a corsetului in S ar putea deveni foarte incomoda, deoarece presiunea de dupa mese, gaze, urina, modificari menstruale / hormonale etc. nu are unde sa se extinda decat in ​​fata diafragmei. Aceasta nu a fost direct vina designului medical al lui Gaches-Sarraute, dar efectul a fost exacerbat de adaptarile de moda facute de producatorii de masa (asa cum se Intampla adesea, nu-i asa?). Multe corsete drepte facute pentru piata de masa s-au extins prea sus pe corp pentru a permite extinderea coastelor si miscarea in sus a organelor.

corset modelator drept in fata
W. H. K. & S. “Ascot” Straight Fronted Corset Ad, 1902

Observati cat de mult se extinde in comparatie cu designul Dr. Inès Gaches-Sarraute.

Corsetele moderne sufera de probleme similare, deoarece apreciem fata dreapta, dar dorim o acoperire completa pentru a evita umflaturile inestetice. Aceasta hibridizare contribuie in mare masura la reputatia incomoda a corsetului, deoarece producatorii de masa se concentreaza mai degraba pe subtierea generala decat pe confortul marfurilor lor. Fara spatiu ramas in partea de sus si de jos a corsetului pentru a permite extinderea si miscarea carnii, corsetele de moda tubulare apasa prea mult peste tot, ducand la frecare, amorteala, respiratie greoaie si constrictie. Odata cu ignoranta generala a modului in care ar trebui sa se potriveasca si sa fie purtate corsetele, nu este de mirare ca haina a castigat o reputatie atat de dureroasa.

model reglare corsetImportanta marimii / aspectului inaintea confortului  in cazul purtarii corsetului a fost intotdeauna o problema.

Da, chiar si femeile victoriene si eduardiene purtau corsete necorespunzatoare sau purtate necorespunzator, adesea cumparate „de pe raft” din magazine sau de prin cataloage. Este un mit obisnuit ca totul a fost perfect adaptat pentru a se potrivi femeilor. Pana la mijlocul secolului al XIX-lea, corsetele erau fabricate in uzine mari si achizitionate la scara larga, asa cum achizitionam astazi o pereche de blugi.

Femeile victoriene erau constiente de marimea lor, la fel ca si noi!

„Femeile au auzit de la prietenele lor despre un corset in care se simt bine, care defineste talia – acesta este singurul lucru care le intereseaza: vor sa-l poarte, sperand sa beneficieze si din punct de vedere estetic; Dar, deoarece starea lor fiziologica si conformatia difera, daca acesta este purtat in aceleasi conditii, acesta produce efectul contrar si Ii face rau.”

In franceza originala: „Elles ont entendu parler par leurs amies d’un corset dont on se trouve bien, qui fait une jolie taille – c’est le seul fait qui les intéresse: elles veulent le porter, espérant en bénéficier, elles aussi, au point de vue esthétique; mais comme leur état physiologique et leur conformation diffèrent, si le corset est appliqué dans les mêmes conditions il produit l’effet contraire et leur fait mal.”

In acest sens, Gaches-Sarraute si corsetele moderne sunt absolut de acord: nu sacrificati sanatatea pentru aparente! Din fericire pentru producatorii de corsete moderne, cresterea recenta a popularitatii corsetului a sporit gradul de constientizare a modelului adecvat. Principiile lui Gaches-Sarraute se regasesc puternic in designul corsetului modern, cum ar fi punctele de reducere mai aproape de solduri, zona coastelor decupata pentru a permite spatiu pentru o respiratie confortabila si croiala sub sani pentru libertatea de miscare.

Gaches-Sarraute a avut un design revolutionar. Pentru prima data in peste 300 de ani de evolutie a corsetului, sanii nu au fost tinuti in corset. Aceasta a fost o mare schimbare. Partea frontala joasa lasa bustul neacoperit si trage greutatea de la nivelul abdomenului in sus, creand o forma de mar, cu sani in stare naturala, care nu se potriveau idealului feminin victorian al curbelor de clepsidra definite. Dr. Inès Gaches-Sarraute a vazut acest lucru ca pe un efect secundar deranjant, dar pozitiv:

„Exista, asadar, o reforma pentru a aduce costumului, o schimbare plictisitoare, dar care este necesara. Femeia care doreste sa poarte corsetul abdominal nu trebuie sa se lase oprita de aceasta modificare; Nu trebuie sa ezite sa-si supuna hainele transformarilor radicale cerute de aparat. ”

In franceza originala: „… il y a donc une réforme à apporter au costume, réforme ennuyeuse, mais qui s’impose. La femme qui veut porter le corset abdominal ne doit point se laisser arrêter par cette modification; il ne faut pas qu’elle hésite à faire subir à ses vêtements les transformations radicales exigées par l’appareil. ”

henry van de VeldeAcesta este genul de haine largi si nerestrictionate pe care probabil le dorea Gaches-Sarraute.

Moda s-a schimbat, dar nu chiar asa cum ar fi putut spera Gaches-Sarraute. Pentru a se adapta la noua forma de corset, rochiile de la Inceputul anilor 1900 sunt diferite de orice moda feminina inaintea lor: talia cade mai jos spre bazin, corsetele atarna pline si largi, iar femeile din ilustratiile de moda par sa se grabeasca atat de tare incat Isi lasa fustele in spatele lor.

fashion plate 1903

fashion plate 1904

le monde 1904Deoarece noul stil de corset a mutat punctul de reducere pe abdomenul moale, mai degraba decat pe coaste, femeile au descoperit ca ar putea realiza reduceri de dimensiune mai mari decat Inainte, un efect pe care Gaches-Sarraute, evident, nu intentiona sa il realizeze initial. Ea noteaza cu o oarecare nota de amuzament in cartea ei:

„Inainte de a Incheia lunga enumerare a modificarilor facute de corsetul abdominal, trebuie sa subliniez un fenomen curios, care este greu de explicat; Ma refer la subtierea generala a femeii si la slabirea intregii zone acoperite de aparat.”

Am numi acest efect „exercitii pentru talie” in limba noastra populara moderna. Gaches-Sarraute a observat ca forma si greutatea pacientilor ei s-au schimbat dupa ce au purtat corsetul in mod regulat. Din sectiunea ei de observatii, mai departe in carte:

„Doamna. H, 48 de ani. Obezitate, palpitatii, stare foarte proasta, nu se ridica din pat, varice. Primul corset, octombrie 1898. De atunci, mult mai subtire: 40 cm circumferinta burta [15,75 toli], De atunci, s-a subtiat mult: 40 centimetri burta, tulburarile circulatorii au scazut si starea generala de sanatate este mult mai buna, pacientul merge foarte bine „

In franceza originala: „Mme H…, 48 ans. Obésité, palpitations de cœur, état général très mauvais, ne quitte pas la chaise longue, varices des membres inférieurs. 1er Corset, octobre 1898. Depuis lors, a beaucoup aminci: 40 centimètres de tour de ventre, les troubles circulatoires ont diminué si la santé générale est beaucoup mieux, la malade marche très bien. ”

Probabil ca nu doar din nimica toata, starea lui Mme. H s-a ameliorat. Poate ca a putut sa se miste mai mult datorita sprijinului lombar oferit de noul ei corset, sporindu-i rezultatele impresionante de slabire cu o activitate fizica intensa.

femeie obeza

femeie obeza cu corsetSuportul pentru spate a fost de mult una dintre functiile principale ale corsetelor si articolelor de imbracaminte asemanatoare corsetului. Pentru a oferi suportul pentru spate, de care Gaches-Sarraute credea ca se lipsesc corsetele victoriene, designul corsetului era foarte ascutit in partea inferioara a spatelui. Aceasta a creat hiperlordoza lombara artificiala, denumita in mod obisnuit spate concav. Unii oameni dezvolta acest lucru in mod natural, dar conform standardelor medicale moderne, este considerat o forma de postura proasta, deoarece pune stres pe discurile inferioare, articulatiile soldului, genunchii si, cu presiunea adaugata din corset, pe rinichi. Cu toate acestea, acest tip de postura a fost considerata atat puternica, cat si gratioasa – si destul de masculina. Era postura domnilor si soldatilor bine antrenati, care stateau atenti cu pieptul umflat, plini de incredere.

 

Uniformele britanice de la inceputul secolului al XIX-lea
Uniformele britanice de la inceputul secolului al XIX-lea
Soldatii germani, 1901
Soldatii germani, 1901

Proiectul doctorului Gaches-Sarraute le-a dat femeilor aceeasi postura, iar corsetele cu fata dreapta au fost adesea numite in publicitate ca „front militar” din acest motiv:

1901-Vintage-Corset

reclama corset 1901Aceasta postura extinsa ideala a fost adoptata de modele, pasionate de moda, socialisti si personalitati celebre precum Camille Clifford si Edith Lambelle Langerfeld:

camille cliffordCamille Clifford este renumita pentru silueta curbata si este cunoscuta de multi ca originalul Gibson Girl. Ea a Intruchipat epitomul noului aspect in S: abdomen plat, bust umflat si spate proeminent. Fotografiilor sale extraordinare le trebuie adaugate un sambure de adevar: ea este, de asemenea, unul dintre cele mai mari exemple de retusare timpurie a fotografiilor. Retusarea este evidenta aici prin netezirea nefireasca a tot ceea ce provine de la soldurile ei, unde ridurile de tesatura dispar brusc.

edith langerfieldEdith Langerfeild „La Sylphe” a fost o dansatoare exotica cunoscuta pentru flexibilitatea extrema si postura extrema arcuita inainte, desi nu pentru purtarea corsetelor (a dansat in mod regulat semi-nud). Ea a combinat postura la moda si abilitatile ei contorsioniste pentru a crea o versiune exagerata a aspectului fara corset. Cariera ei – si stilul – au extins moda posturii inclinate inainte din anii 1910, desi talia s-a ridicat de la solduri pana sub bust.

In afara fotografiilor si ilustratiilor de moda, femeia de rand nu a adoptat postura exagerata – asa cum arata acest articol informativ, „The S-bend in Context” de Marion McNealy – si unele au creat iluzia formei cu pernute mai degraba decat prin postura.

Femeile mergand, circa 1902-1905
Femeile mergand, circa 1902-1905

Femeile eduardiene in rochii de zi Isi desfasoara viata cotidiana pentru comparatie cu imaginile de moda de mai sus.

Fotografie a unei femei din clasa muncitoare, circa 1905-1908
Fotografie a unei femei din clasa muncitoare, circa 1905-1908

Un exemplu excelent al modului in care modelul de corset sub sani afecteaza potrivirea peste bust in comparație cu un corset victorian.

Modele de captusire din catalogul Sears din 1905Ele sunt Inca numite turnuri, desi sunt destul de mici fata de cele din anii 1880!

Idealul posturii in S a avut efecte de durata. In 1932, Elizabeth Arden a lansat un jurnal de stiri in care le indemna pe femei sa abandoneze stilul „vechi” de postura propus de Gaches-Sarraute si le incuraja sa adopte postura frontal dreapta.


Elizabeth Arden le sfatuieste pe femei sa adopte postura moderna dreapta pentru care inca ne straduim astazi. Acest ideal de postura are mult de-a face cu concentrarea noastra asupra atletismului unisex si a modelelor foarte slabe (sport, cineva?). Este aproape imposibil sa ascunzi marginea unui corset rigid sub o pereche de pantaloni de yoga! Multe femei poarta doar unul sau doua straturi care se cambreaza pe corp si sunt adesea taiate pentru a expune pielea si structura ei. Nu ne mai intereseaza straturile voluminoase si fustele grele pe care stramosii nostri le considerau la moda, ceea ce duce la un alt motiv al lui Gaches-Sarraute pentru a nu abandona in Intregime notiunea de corsete:

„Rolul principal al corsetului ar trebui sa fie sustinerea hainelor si prevenirea constrictiei legaturilor in jurul taliei, astfel Incat sa se previna revarsarea viscerelor in jos, sub influenta acestei constrictii.”

Original francez: „Le rôle principal du corset doit être de soutenir les vêtements et d’empêcher la constriction des liens around de la taille, de façon à éviter le refoulement des viscères vers le bas sous l’influence de cette constriction.”

Acelasi sentiment este impartasit de Robert L. Dickinson, care a scris “The Corset: Questions of Pressure and Displacement” pentru The New York Medical Journal In 1887:

„La femeia care nu poarta corsete, numeroasele straturi de benzi din jurul taliei pe care se trag fuste grele sunt suficiente pentru a provoca constrictii considerabile”

La fel ca moda epocii victoriene, moda din 1900 se referea la straturi care se bazau pe o legatura stransa in talie. Femeile au cautat sa faca aceste straturi cat mai usoare si pline posibil pentru a evita volumul, dar existau inca multe suporturi ascunse sub acele frumoase fuste exterioare:

corset modelator pentru rochiiUn corset ia si distribuie greutatea fustelor, sustinand toate straturile, astfel Incat acestea sa nu sape in piele – insasi definitia unui „articol de imbracaminte de corp!”

Corsetul decupat al lui Gaches-Sarraute a dus la crearea unui nou articol de imbracaminte de baza: sutienul, desi nu chiar asa cum il stim acum. Gaches-Sarraute s-a impotrivit categoric modificarii designului corsetului pentru a oferi sprijin pentru sani, dedicand un intreg capitol al cartii sale argumentului sau impotriva acestuia. Ea a crezut ca noul design a oferit suficient sprijin sanilor prin intermediul cutiei toracice extinse si ridicate pe care a creat-o si ca:

„Prinderea sanilor intr-o tesatura impermeabila favorizeaza ofilirea si atrofia glandei.”

Franceza originala: „Le fait d’emprisonner les seins dans un tissu imperméable favorise le flétrissement et l’atrophie de la glande.”

Intreaga misiune a lui Gaches-Sarraute a fost aceea de a scuti cat mai multe organe de presiune, inclusiv glandele mamare. Ea chiar descrie o problema cu care s-au confruntat multe femei moderne care au purtat un corset cu sutien modern: temuta ciupitura care are loc cu carnea prinsa intre corset si banda sutienului. Gusturile moderne si moravurile sociale preseaza femeile occidentale astazi sa poarte sutiene, in special in cultura americana conservatoare: femeile americane moderne trebuie sa aiba sani ridicati, rotunzi, care nu prezinta mameloane – un obiectiv care impune sutienului zilnic sa fie purtat pe sub imbracamintea noastra relativ subtire si pura. Femeile eduardiene, in schimb, purtau mai multe straturi de panza peste sani, asa ca spectacolul nu era la fel de ingrijorator. Preocuparea lor fata de lipsa sprijinului pentru sani a fost din obisnuinta (obisnuita cu corsetele vechi) si practica (nevoia de suport in timpul muncii / exercitiilor fizice), motiv pentru care unele femei au considerat ca braul nu este satisfacator. Acest lucru a Insemnat ca aceste corsete sub bust nu au luat lumea cu asalt. In schimb, stilurile victoriene si versiunile inalte, modelele la jumatatea bustului ale corsetelor in S au fost vandute intr-un stil mai scurt, sunt convinsa ca spre regretul lui Gaches-Sarraute:

pagina de corsete din catalogul sears 1905Pagina Departamentului de Corsete din Catalogul Sears din 1905. Partea stanga prezinta corsete mai vechi in stil victorian, in timp ce corsetele din dreapta sunt corsete frontale drepte in S.

Asa cum poate atesta orice femeie cu sanii mari, inclusiv eu, sanii au propriile complicatii dureroase. Odata ce au trecut de o anumita dimensiune si varsta, nu mai sunt auto-sustinatori, creand atat probleme de confort, sanatate si estetice. Ea indeparteaza aceste notiuni, spunand: „Exista putine femei cu sanii suficient de mari pentru a fi necesar sa le ofere un sprijin / il ya peu de femmes pourvues de seins assez volumineux pour qu’il soit indispensable de leur fournir un appui.” Cu toate acestea, ea recunoaste cu amaraciune criticile legate de modelul sau si ofera o solutie. Una dintre cele mai faimoase imagini din carte arata modelul ei de sutien:

femeie cu sutien peste corsetEra cu mult Inaintea timpului ei cand a venit vorba de design: cincizeci de ani mai tarziu, femeile ar purta un aspect foarte asemanator:

reclama 1949

spencer reclama 1959Designul corsetului lui Inès Gaches-Sarraute, indiferent de opiniile noastre personale despre acesta, a revolutionat incontestabil moda, chiar daca femeii insesi Ii pasa foarte putin de tendintele modei. Era preocupata doar de functionarea interna a femeilor, nu de acele si firele lor. Din primele sale Incercari de proiectare de la sfarsitul anilor 1890 (prima ei observatie inregistrata este datata din 1895), a inregistrat Imbunatatirile pe care le-a vazut la pacientii ei dupa ce au purtat noul ei model de corset, sustinand ca a observat aproape 4.000 de cazuri de recuperari reusite, de la vindecare incontinentei la tratarea infertilitatii.

Cand studiati texte vechi precum „Le Corset”, este important sa va amintiti ca practicile si cunostintele medicale de acum 120 de ani erau foarte diferite de cele de astazi. Nu putem verifica toate afirmatiile doctorului Inès Gaches-Sarraute. Scrierea ei trebuie privita cu oarecare scepticism, deoarece scrie pentru a-si promova atat munca si desenele, cat si scrisul cu limitele cunostintelor medicale victoriene. Asa cum afirma chiar si ea, a fost greu sa gasesti suficiente femei fara corset pentru a forma un grup de control, ceea ce face dificil sa se spuna ce afectiuni medicale au fost cauzate de corsete, exacerbate de ele, usurate de ele sau complet lipsite de legatura. De exemplu, multe femei din secolul al XXI-lea au burta rotunjita, joasa, precum cele prezentate In „Le Corset”, desi nu au purtat niciodata un corset In viata lor – este doar modul In care unele corpuri stocheaza grasime si unde se formeaza pielea lasata dupa nastere.

Cu toate acestea, un lucru clar este devotamentul ferm al lui Gaches-Sarraute pentru vindecarea si eliberarea corpurilor femeilor. A fost hotarata sa Imbunatateasca si sa promoveze viata femeilor prin noul ei design de corset:

„Femeia a Intrezarit posibilitatea de a-si schimba modul de viata; vrea sa participe la munca si exercitiile fizice ale barbatilor; Pe de alta parte, ea este incomodata de rochia actuala, este bolnava si, in consecinta, este gata sa accepte modificarile acesteia. Apreciez aceasta dispozitie fericita, convinsa ca nu se poate face nimic pentru femei decat cu propriul lor consimtamant si voi fi fericita daca munca mea, bazata pe date stiintifice si fiziologice, este apreciata de tagma medicala si de igienisti. Imi va fi mult mai usor sa lupt Impotriva modei si a prejudecatilor, care nu tin cont de nevoile organismului nostru. ”

Franceza originala: „La femme a entrevu la possibilité de modifier son genre de vie, elle veut prendre part aux travaux et aux exercices physiques des hommes; d’autre part, elle est incommodée par le vêtement actuel, elle est malade, et, par suite, prête à en accepter les modifications. Je saisis cette heureuse disposition, convaincue qu’on ne peut rien faire pour les femmes qu’avec leur propre assentiment, et je serai heureuse si mon travail, basé sur des data scientifiques et physiologiques, est apprécié du corps médical et des hygiénistes, car il me sera alors beaucoup plus aisé de lutter contre la mode et les préjugés qui ne tiennent aucun compte des besoins de notre organisme. ”

Dr. Inès Gaches-Sarraute, In calitate de medic, a vazut ocazia ei unica de a influenta libertatea femeii. In calitate de medic, ea avea cunostintele de anatomie, fiziologie si biologie care le lipseau croitorilor, designerilor de moda si producatorilor de corsete din acea vreme. Ca femeie, ea a Inteles personal nevoile si sensibilitatile feminine intr-un mod pe care colegii ei de sex masculin nu le-au putut. In plus fata de proiectarea unui nou corset, ea a pledat pentru o rochie usoara, a promovat sportul cu bicicleta si a fost chiar dispusa sa lase femeile sa poarte pantaloni daca accepta sa nu mai poarte corsete de moda veche.

biciclista cu corset si pantaloni lungiMostenirea ei continua si astazi sub forma de corsete / brauri (care ajuta mii de oameni sa gaseasca ameliorare pentru dureri de spate / scolioza, complicatii postnatale, hernii si multe altele), principii moderne de proiectare a corsetelor si, in bine sau in rau, relatia noastra ticaloasa cu unul dintre cele mai controversate articole de Imbracaminte realizate vreodata.

Cand vine vorba de corsete – si de haine in general – toata lumea are nevoi diferite. Corsetele nu sunt cu siguranta de marimi universale si nici nu sunt toate unice! Unii considera ca corsetul in S se potriveste corpului lor si este la fel de placut de purtat pe cat spera Gaches-Sarraute. Alte persoane considera ca formele curgatoare si partea din fata Inalta a corsetului victorian sunt mai confortabile si mai bune pentru sustinere. Multi altii insa nu mai au deloc dorinta sa poarte niciun corset, si asta este perfect.

In ceea ce priveste gusturile mele: va amintiti corsetele in S prea inalte de mai devreme? Da, acestea functioneaza excelent pentru mine daca sunt croite corect! Imi place fata semi-bust flexibila a unui corset victorian pentru sprijin, dar curba spatelui meu si pelvisul merg cel mai bine cu spatele si soldurile modelului in S, atata timp cat exista mult spatiu suplimentar in zona coastelor si soldurilor pentru ca toate formele mele delicioase sa se miste!

Acest tip de cunoastere nu este inerent sau concret. Este ceva ce Inveti in timp cu experienta. Amintiti-va: un corset este doar o haina. Cel mai important conteaza persoana care il completeaza!

Distribuie Articolul

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


You've just added this product to the cart: